Advies voor bouwgerelateerde product- en marktontwikkeling

Over Frans van Tuel

Arbeidsverleden

Frans van Tuel  werkte 30 jaar voor Trespa International in leidinggevende functies binnen marketing en verkoop in Nederland en Duitsland. Hij was werkzaam als technisch specialist gevelbekleding, in product- en systeemontwikkeling, en in certificering (Europa en USA). Als marketeer was hij verantwoordelijk voor de succesvolle productintroductie en de marktontwikkeling van Trespa Meteon in de USA. Daarenboven onderzocht en begeleidde hij de opstart van nieuwe, complementaire bedrijfsactiviteiten.

De laatste jaren is hij werkzaam als zelfstandig adviseur voor diverse (internationale) toeleveranciers in de bouw en voor een energiecoöperatie.

Analytisch en conceptueel denkvermogen, overtuigingskracht en doorzettingsvermogen, coachend, integer, communicatief en resultaatgericht karakteriseren zijn kwaliteiten bij uitstek.

Opleiding

Frans studeerde Bouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven (bouwfysica en bouwtechniek). Hij volgde cursussen en trainingen op het gebied van bedrijfskunde (Post Universitair Centrum Diepenbeek, België) en marketing (Universitätsseminar der Wirtschaft, Erftstadt-Bonn, Duitsland), time management (Franklin Covey), coaching, onderhandelen (GAP), leaderschip and personal change, key-account management. Daarnaast ook technisch geöriënteerde cursussen op het gebied van luchtdicht bouwen, nZEB, thermografie en hij voltooide de opleiding tot BREEAM Expert NL nieuwbouw en renovatie bij Dutch Green Building Council.